تبلیغات
تاپ مدیر - تواضع و فروتنی یا مردمی بودن
\
یكی از پشتوانه های كار مدیران ، حمایت های زیردستان است و این پشتوانه در صورتی به دست می آید كه مدیر حالت مردمی به   خود بگیرد و از تواضع و فروتنی در عین حفظ شخصیت چشم نپوشد و با مهر و محبت سخن بگوید و طرح دهد یا اجرا كند.

امام علی بن ابیطالب ع در فرمان خود به یكی از فرمانروایان كه مدیریت مصر را به او واگذار كرده بود چنین می نویسد: «ای مالك! مهر و محبت تو به افراد زیردست دلهای آنها را متوجه تو می كند و آنچه موجب چشم روشنی زمامدار می شود 2 چیز است: یكی برقراری عدالت ، دومی ابراز علاقه به آنهاست.»

در جایی دیگر یادآور می شود كه مدیر یك جامعه برای رسیدگی به نیاز زیردستان باید وقتی را مقرر سازد و با كمال فروتنی با آنان سخن بگوید و در این مورد چنین می گوید: «برای مراجعان خود وقتی مقرر نما، به نیاز آنها شخصا رسیدگی كن ، مجلس عمومی و همگانی برای آنها تشكیل بده و در را به روی هیچكس نبند و به خاطر خداوندی كه تو را آفریده تواضع كن و لشكریان و محافظان و پاسبانان را از این مجلس دور ساز تا هر كس بدون ترس و لكنت سخنان خود را با تو بگوید.»

امروز در تمام سازمان های دولتی و ملی ، صندوق شكایات و پیشنهادها نصب شده و انتظار می رود مراجعان و كاركنان مشكلات یا پیشنهادهای خود را بنویسند و در صندوق بیندازند، ولی بهتر این است كه مدیر برای كاركنان جلسه خاصی تشكیل دهد و آنچنان امنیت و عطوفت بر مجلس حاكم باشد كه افراد بتوانند معایب حوزه مدیریت او را بدون پروا بگویند.







طبقه بندی: آموزنده مدیریتی، 
برچسب ها: مدیریت، تواضع، فروتنی، اخلاق، مذهبی، وظایف مدیران،  

تاریخ : دوشنبه 30 تیر 1393 | 06:36 ب.ظ | نویسنده : سالار قاسم زاده | نظرات
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • فرازفا